PODSTAWOWA FUNKCJA

Z tej podstawowej funkcji, jaką jest kreacja drugiego „ja”, wynikają wszelkie dalsze sposoby egzemplifikacji przygody, któ­re mogą eksponować różne sytuacje, przejęte z repertuaru i re­guł zabawy; taką jest na przykład forma maski (przebrania, ko­mediowej zamiany ról) lub kreacja świata na opak. W powieści Szczepańskiej Córka kapitana okrętu występuje dawny, folklo­rystyczny wątek: dziewczyna — chłopakiem. Przygoda, która jest tu wkalkulowana w fabułę, mieści więc dodatkowy walor, którym jest element gry i zabawy. Mistrzem daleko idącej de­kompozycji przygody w zabawę jest Brzechwa. W Baśni o kor­sarzu Palemonie zabawowe role zostają rozdane nie według ocze­kiwanych rozwiązań, ale w myśl reguł zabawy: przebieranki i odwrócenia kulturowo ustalonych ról.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych wpisów o tematyce stricte związanej z rozrywką i spędzaniem wolnego czasu. Zapraszam do czytania!
© Wszelkie prawa zastrzeżone